15. 11. 2013

Hlášky z lekárne

Tak. Rozhodla som sa, že po niekoľkých mesiacoch v lekárni konečne spíšem (nielen) svoje zážitky :) "P" značí pacient, JA, budem ja (alebo niekto z mojich spolužiakov). Dovolím si niektoré napísať v nárečí, aby nestratili svoje čaro :)

P: Cukríky od žalúdka.
JA: A čo máte so žalúdkom?
P: Čežko še mi dýcha.

P: Jeden fenistilový čaj (feniklový).

P: Daco proci žaludku / event. Daco proci hlave.

P: Čipku (obväz)

JA: Sirup treba skladovať v chladničke.
P: Hore, či dolu? Vo dvierkach?

P: Nejaký sirup proti kašľu, ale taký jemný k žalúdku.
JA: Ukazujem rôzne sirupy a vysvetľujem...P: Tento nie, nemám rada maliny, tento nie, to je chémia. Viete čo, nič mi nedávajte, ja si dám Zinnat, čo mám doma.
vysvetlenie [Zinnat je 1. antibiotikum, čo znamená, že si ho nemá hocikto len tak naordinovať, 2. keďže ho má doma, pravdepodobne ostal po jej dcére od ktoviekedy, takéto sirupy majú životnosť cca 7-14 dní, 3. keďže sa sirupy predpisujú hlavne deťom, neznamená to, že sú automaticky šetrné k telu. Detský nerovnása bez nežiaducich účinkov!]

P: Miliónový gél (Lioton 100 000)

P: Mariánske malibu (latinsky Silybum marianum- slovensky Ostropestrec mariánsky)

P: Filozofický roztok (fyziologický)

P: Tymián (tiamín)

P: Endiex na mozog (Tendinox)

P: Čaj na močové cesty, ale nie urologický.

P: Olej s rozprašovačom.
JA: Na opaľovanie?
P: Nie, nie. Obyčajný, ale aj tak tu nevidím takú značku...
JA: Aká značka by to mala byť? Možno ho máme.
P: Louis Vuitton.

P: Chcela by som krém.
JA: Aký krém?
P: Taký robený.
JA: A na čo má byť ten krém?
P: No na tvár predsa!
JA: Dobre, na tvár, ale na aký problém?
P: Viete čo, vy ste mladá, ja sa opýtam vedľa kolegyne.

P: Takú vodičku.
JA: Akú vodičku?
P: No v takej tmavej fľaši, čo robíte...

JA: Pred spaním zaviesť jednu guľôčku do pošvy.
P: Dobre. Dobre, pani lekárnička. Taže to mám zjesť?

P: Také lieky na prekrvenie krvi, čo idú teraz v telke.

JA: Máte antibiotiká, treba dávať jednu tabletku každých 12 hodín.
P: Taže 3 raz do dňa?
Dúfam, že som vás neunudila a že teda nie je všetko nezrozumiteľné. Alebo že sa tu aspoň nájde pár ľudí z fachu, ktorým to príde vtipné ako mne :)

25 komentárov:

  1. nie som z fachu, ale pobavilo... veľmi... :) ja pracujem v jednej predajni, tam máme o zážitky tiež postarané... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to vždy pobaví :D hlavne....viete slečna,ved taká krabička s červeným prúžkom :D prípadne toto magnézium so selénom....dám selén a magnézium...nie nie..to spolu v jednom.pýtam sa,či určite.tak nie magnézium? to vlastne horčík :D ved viete...také z reklamy (magne B6 ) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. magnet, kardinál, olymp, agent je asi rozšírený všade, že? :D

      Odstrániť
  3. pobavilo :) Moja praca sa tiez z casti dotyka zdravotnictva, takze by som vedela rozpravat :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. napíš tiež zážitky :)

      Odstrániť
    2. Skvela bola napriklad hlaska jedneho pana, na otazku, aky ma problem - odpoved "zastavuje sa mi krvny obeh". Ale do ambulancie dosiel po vlastnych, kupodivu :P

      Odstrániť
    3. vskutku zaujímavá diagnóza :D

      Odstrániť
  4. xixixixi :D kamosky tiez robia v lekarni a jedna vyzera velmi mlado.. a jedna pani jej raz povedala "dievčatko, zavolaj maminu.." :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ou :D ešteže mám bielu uniformu, možno by to dopadlo rovnako

      Odstrániť
  5. ja sice nemam nic spolocne s farmaceutickym priemyslom, ale na tieto hlasky je na fb skupina https://www.facebook.com/pages/Hl%C3%A1%C5%A1ky-z-l%C3%A9k%C3%A1rensk%C3%A9ho-prost%C5%99ed%C3%AD/114979138553138?fref=ts ked som ju objavila tak som sa asi tri hodiny v kuse na tom smiala

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. sledujem, občas prispievam a pravidelne sa smejem, alebo len tak zíram, čoho sú ľudia schopní :D

      Odstrániť
  6. a ja radšej ani nejdem do lekárne, keď neviem presne čo chcem, ale sa tuším nemusím hanbiť:D:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite sa hanbiť nemusíš, na to tam sme!

      Odstrániť
  7. Najlepší článok za poslednú dobu! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. kamoska robi v lekarni,takze podobne hlasky mi rozprava casto...ja jej dam zas do pozornosti tieto;)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Vážn nenudila! Umírám smíchy! Chci další špeky!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. nie som z fachu, ale zasmiala som sa teda dost :) :)

    veronka

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Haha, sranda:) ja prave robim na centrale jednej zo sieti lekarni:) a obcas aj s magistrami je sranda:))

    OdpovedaťOdstrániť

♥ Ďakujem za Vaše komentáre ♥

GFC followers