11. 11. 2013

Gurmánsky TAG

1. Najobľúbenejšia polievka
V prvom rade dávam prednosť "žltým" polievkam pred krémovými. Aj keď som si obľúbila krémovú cesnačku, predsa len ma to ťahá ku klasickým zeleninovým a mäsovým vývarom a nikdy neodmietnem hráškovú s krupicovými haluškami alebo morčaciu, kedy si kľudne namiesto rezancov naložím kúsky mäsa.

2. Najobľúbenejší hlavný chod
To je teda zákerné zadanie. Ja mám tak veľa najobľúbenejších jedál :D Ale dajme tomu, že bryndzové halušky so slaninou.

3. Najobľúbenejší nealko nápoj
 Zelený čaj určite. A po ňom yerba maté, lapacho a rooibos. A potom zázvorový čaj. Zalievaná káva s mliekom. A niekde po tom všetkom voda s citrónom a až na konci rebríčka sa objavia minerálne vody. Nemám rada bublinky. Čo nepijem vôbec, sú sladené nápoje.
4. Najobľúbenejší alko nápoj
Víno. Biele, polosladké. Obdobie tvrdého alkoholu mám za sebou úspešne. Ak by som si mala dať teraz niečo nad 20%, tak to bude Jack Daniels alebo Jim Beam s colou. Aj napriek tomu, čo ste čítali v bode 3 :)
5. Najobľúbenejší dezert
 Pečiem rada, aj keď pomenej, lebo už nie je komu. Aj mamka pečie, možno nie tak rada, ale za to úžasne. Milujem jej citrónový rez. A po ňom nasledujú moje kokosové muffiny, resp. všetko z kokosu.

6. Najobľúbenejší predkrm
 Ako predjedlá mávame nejaké obložené misy, ale predjedlo samotné pre mňa neexistuje. Dokážem sa z toho najesť tak, že sa to dá považovať za normálne jedlo. Keby som už tak mala vybrať, čo mi z toho najviac chutí, tak fašírka :D

7. Najobľúbenejšie raňajky
 Kedysi by som povedala, že ovsené vločky s mliekom, ale mám zakázané ich jesť, takže sa im úspešne vyhýbam a čo som nedávno zistila, tak som si od nich odvykla, že mi robia balamutu. Takže som vločky vymenila za vajíčka a napriek podivným upozorneniam o cholesterole dokážem jesť 2 vajíčka každé ráno 7 dni v týždni. Či natvrdo, jemne posolené, alebo volské oko, omeleta, hemendex či praženica (s cibuľooou) alebo chlieb vo vajci.
8. Najobľúbenejšia zmrzlina
Som klasik. Vanilková.

9. Najobľúbenejšia slanosť (slaná pochutina)
Slané mi veľmi nechutí. Oriešky nejem vôbec, štípe ma z nich jazyk. Chipsy odmietam už len z princípu, že je tam veľa kalórií, oleja a karcinogénov, takže siahnem jedine tak po tyčinkách. Ale musia byť DRU.

10. Najobľúbenejšia sladkosť
Volám sa Nina a som čokoholik. Najradšej mám 50-70%, ale nepohrdnem ani mliečnou s orieškami (aj napriek tomu, čo ste čítali v bode 9).

11. Najobľúbenejší obchod na potraviny
 Asi Fresh. Voľakedy by to bolo Tesco, ale zistila som, že nie sú takí lacní, ako vyzerajú. Akurát si tam chodím po výkroje (je to správne slovo?) syrov a stále skúšam nejaký iný. Na istý rožok chodím do Milk Agra.

12. Najčastejšie jedlo
 Celozrnný rožok so šunkou a zelenou paprikou.

13. Najkalorickejšie jedlo, ktorému neodolám
 To bude asi kombinácia slanina, klobása, kyslé uhorky.

14. Najobľúbenejší syr
 Pred 5 rokmi som syry úplne zbožňovala ale neviem či sa mne zmenili chute, alebo sa zmenila chuť syrov, každopádne, na syry už tak zaťažená nie som. Mám rada Volovec, aj jeho typický smrad mám rada, ďalej Nivu a parmezán a ešte snáď domáci ovčí / kozí / kravský pekne posypaný mletou červenou paprikou a jemne posolený. Vynikajúca je aj mozarella, ak si ju kúpite bez toho nálevu. Nenávidím tavené syry a plátkové toustové syry. To nie je syr, to je nejaký zlý vtip.
15. Najobľúbenejšie ovocie
Všetko, čo mám z domu. Maliny, jahody, černice, červené ríbezle, egreše, jablká, hrušky, broskyne, slivky, hrozno. Z obchodu červený melón.

16. Najobľúbenejšia zelenina
Pochutím si na čerstvom kalerábiku, chrumkavej mrkve, samozrejme že aj paradajky, papriku a uhorky zjem, červenú reďkovku, varenú brokolicu a špenát, pečenú cviklu a zemiaky.

17. Najobľúbenejší šalát
 Nejaký mix zeleniny a tuniaka vo vlastnej šťave, alebo obdobne s grilovaným kuracím mäsom, na to trochu smotany.
18. Čo si najčastejšie dávam na pečivo
 Určite si tam nedávam maslo. Ja si proste rovno na pečivo nakladiem šunku, salámu, zeleninu alebo čokoľvek. Bez "podkladu".

19. Čo mi nikdy nesmie chýbať
 Pečivo, vajíčka, cesnak, olej.

20. Čo ochutnávam ráno ako prvé
Kapsulku Helicidu zapíjanú vodou.
21. Čo ochutnávam večer ako posledné
Elmex Erosion protection. Alebo občas zlíznem balzam na pery.

22. Na čo mám alergiu
Alergiu nemám, ale je veľa jedál, ktorým by som sa mala vyhýbať. Spomínané vločky, s tým súvisiace zapekané musli, káva viac ako 1x denne, vyprážané jedlá, kukurica, pikantné jedlá, kyslé potraviny.

23. Čo nebudem nikdy jesť
Psov, mačky, hmyz, živé stvory a celkovo tak podivné špeciality niektorých kultúr ako zhnité vajcia, býčie žľazy a podobne.

24. Najrýchlejšie teplé jedlo a záchrana v núdzi
Teplá polievočka zahrieva najlepšie, ale ak nie je poruke, tak narýchlo dobre poslúži steak s dusenou zeleninou.

25. Čo z jedla neznášam
Jaternice, tatársku omáčku, držkovú polievku, pečeňové produkty (paradoxne, pečeň s cibuľou zjem bez problémov), krúpy, kombináciu vyprážaného syra s hranolkami, hamburgery a iné dobroty z rýchleho občerstvenia, mrkvovú polievku (lebo nenávidím varenú mrkvu) a huspeninu.

1 komentár:

♥ Ďakujem za Vaše komentáre ♥

GFC followers