8. 9. 2013

Projekt symetria

My, ženy, sa neustále sťažujeme na svoj vzhľad. Ktorá nie, pravdepodobne trpí nesúdnosťou :) 
O svojich nedostatkoch by sme vedeli hovoriť hodiny a hodiny, za to, keď dostaneme za úlohu vymenovať veci, ktoré máme na sebe rady, tak sa zasekneme. Rady? Na sebe? Nooo, veľa toho nebude. Že?

Mne odstáva jedno ucho (jeden pán mi povedal, že sa za to nemám hanbiť, lebo on má rád filmy ako Pán prsteňov.... a tu som už vedela, kam smeruje- pripomínam mu Elfov), môj nos je kombináciou toho najhoršieho, čo som od rodičov s priemernými nosmi mohla dostať, postavu mám po otcovi (aj s tou plochou hruďou :D) a každá polovica mojej tváre je úplne ale úplne iná. 

Keď som nedávno pred babkou povedala o tej svojej asymetrickej tvári, tak sa ohradila, že si to za 22 rokov nevšimla (vidím to len ja a priateľ, ktorému som o tom povedala a teraz sa na to sústredí!) a že minule v Reflexe dávali, že každý človek na svete je asymetrický a to ho robí pekným! Sestra sa pridala, že to videla tiež a následne v relácii ukázali upravené fotky, kedy z ľudských tvárí urobili symetrické kópie. Vôbec neboli pekní!

Skúsila som si to tiež. Jednoducho, v Skicári.
A viete čo?
Naozaj nás tie chyby robia krajšími a zaujímavejšími.
Takže ponaučenie je, nehanbime sa za svoje chyby, dokonalosť neexistuje!
 Aby ste mi verili... Ľavá polovica tváre je skopírovaná a otočená vertikálne.
Pôvodná fotografia...

Čo keby sa do tohto projektu zapojili aj ďalšie blogerky? :)

19 komentárov:

  1. takýto podobny projekt robil aj jeden výtavrnik Jiří David, ale on to ponal tak trosku z ineho uhlu ako o tom pises ty..Mozes sa pozriet TU..
    Je pravda, ze dokonala symetria nie je prirodzena a ani pekna.. Tvoj napad sa mi paci a uvazujem, ze sa do neho tiez zapojim... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. páni, ako by to boli dvaja rôzni ľudia :)

      Odstrániť
    2. jeho praca je velmi zaujimava, sam tychto vplyvnych ludi fotografoval..najdeme tam ludi z literatury, umenia, politiky atd.. Je to uz vcelku stara praca 1991/1995..viac obrazkov uvidis TU

      Odstrániť
  2. Super článok aj nápad! Ja mám tiež každú časť tváre inú, hlavne oči resp. viečka. A keď píšeš o tom, čo si zdelila po rodičoch... ja som akurát včera nadávala, že prečo, keď sú obaja vcelku vysoký, mám ja len 168 cm?! Kde nastala chyba? :D Ale rast sa tuším zastavuje až v 21 rokoch, tak mám ešte nádej :D

    btw milujem toto líčenie!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Na pôvodnej fotografii si úplne nádherná :)
    A je pravda že každý človek by sa mal mať rád, avšak s mierou.Na každom z nás je niečo pekné, originálne a jedinečné, musíme to len nájsť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Pravé oko mám užší, obočí nad ním méně vyklenuté, ale to jsou detaily, kterým si všímám jen já a nikdo jiný:-) Co se týče portrétního umění, v symetrii je sice krása a dokonalost, ale v asymetrii je poutavost. Všimni si, že na mnoha obrazech (či fotografiích) dotyčný vlastně docela šilhá, každé oko mu kouká jinam. A právš to jsou obrázky, které tak zaujmou. A na závěr bych podotkla, že své nedokonalosti by člověk raději neměl moc říkat např. přítelovi, aby si jich raději nikdy nevšiml:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak, ono to bolo komplikovanejšie, on si čosi všimol a dosť sa zľakol :D či náhodou nemám obrnu tvárového nervu.. musela som mu vysvetliť, že som od narodenia riadne asymetrická O:-)

      Odstrániť
  5. Podľa výskumov je jedným z aspektov, podľa ktorých si muži vyberajú ženy práve symetria. Ale ja by som povedala, že asymetria je zaujímavejšia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a ja by som ešte dodala, že určite nikto na svete symetrický nie je, takže je to relatívny pojem :D asi ako dokonalosť. pre každého je dokonalé a krásne niečo iné

      Odstrániť
  6. tiez mam rozdiely v ramci pravej a lavej polovice, nielen na tvari, ale aj na tele.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to aj ja! opticky sa mi zdá, že mám pravú nohu hrubšiu, zmerala som to a je dokonca chudšia :D

      Odstrániť
  7. mne sa páčiš, taká aká si, aj ja vnímam svoju asymetriu v tvári, ale naučila som sa s tým žiť:), svojim spôsobom je človek so svojimi nedokonalosťami originálny a tým aj zaujímavý a ...no a svojím spôsobom by sme mohli povedať, že aj krajší...páči sa mi ako vždy prídeš s niečím originálnym:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tiež som sa s tým učila žiť. ale asi som len bola s nesprávnymi ľuďmi, ktorí mi dávali pociťovať, že mám chyby krásy, hoci sa tvárili ako priatelia.
      ďakujem za tvoj komentár, evie :)

      Odstrániť
  8. Velmi zaujimavy napad spracovat taketo nieco :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dúfam, že v tom budeš pokračovať :)

      Odstrániť
  9. Naozaj pekne si to napísala, a aj názorne ukázala. Keď som videla tú prvú fotku, tak som si aj hneď povedala, že niečo mi v nej nesedí, že taká neprirodzená je. Na originál fotke si naozaj pekná :)

    OdpovedaťOdstrániť

♥ Ďakujem za Vaše komentáre ♥

GFC followers