31. 8. 2013

Kozmetický životopis

Dúfam, že týchto článkov nemáte plné zuby! Mne sa kozmetický životopis páči a rada si ho prečítam u kohokoľvek. Asi to bude tým, že ja, moji rovesníci a tí starší odomňa (22+) sme vyrastali v dobe, kedy kozmetika nebola to, čo dnes. Hovorím ako stará babka, ale je to tak :) Keď sa dnes pozerám na mladé dievčatá, a to myslím fakt mladé, nie 15, ale tak 10-11, každá z nich má aspoň nanesenú riasenku a nalakované nechty. Vyšší level je super silne krycí makeup a najväčšie čajky majú čiernu ceruzku okolo celého oka. Ale aby som priveľa nekecala odveci, presuniem sa radšej k "životopisu". Snáď sa neunudíte.

Kozmetika ma zaujímala od útleho veku. Slovo "makeup" som si síce vysvetľovala zle- myslela som si, že je to americký názov pre účes "drdol". To mi však nebránilo v tom, aby som chodila mamke do malinkej taštičky, kde mala asi dva výrazné rúže - ružový a tehlový, riasenku a hnedú ceruzku. Často som si rúžovala pery, kým mi na to neprišli a nezakázali (už to chápem, aj ja som háklivá na to, keď mi kradnú kozmetiku :D). Prišla doba Avonu a u nás sa objavil makeup. Mám pocit, že ho mamka dovtedy ani nepoužívala. Ale to je fuk, ten makeup bol strašný, mal riadne ružový nádych, nejak extra nekryl a keďže sa mi vyhadzovali prvé pubertálne vyrážky, tak som si ho patlala jedna radosť a vyzerala som príšerne. Našťastie, len na doma.

V čase, keď som nastúpila na osemročné gymnázium, boli módne guľôčkové lesky na pery, takzvané blyšteky. Moja krstná si na ne zaspomínala ešte z čias svojej mladosti, vtedy prišli odniekiaľ z Poľska a volali sa Blyštek na pyštek. Späť k leskom. Strašne som po nich túžila, ale rodičia mi nechceli kúpiť žiaden. Dôvod si síce nepamätám, ale pamätám si, ako som kula plány, že si blyštek kúpim na školskom výlete za vreckové. Ale, bohužiaľ, v žiadnom obchode som ich vtedy nemohla zohnať a tak som prišla z výletu na prázdno :-/ Keď som si už konečne jeden kúpila, a to som si istá, že bol s vôňou lesného ovocia, fuchsiovo ružový a plávalo v ňom množstvo trblietok, dostali sa na trh také "bombastické lesky" s chlpatým aplikátorom a omnoho lesklejším efektom, než mali doteraz blyšteky. Ako by to bolo včera, čo si z bezvýznamnej relácie spomínam na spievajúcu Ivetu Bartošovú a jediné, čo ma zaujímalo, bol jej lesk, ktorý sa vynímal aj na našej minitelke s asi 15'' uhlopriečkou :D Takže, keď prišli mamkine narodeniny, bez váhania som jej podarovala lesk s chlpatým aplikátorom a znova som jej do neho tajne chodila  :)

Keď sa puberta naplno prejavila a čítanie kníh už pre mňa viac nebolo cool-aktivitou, začala som experimentovať s kozmetikou, spolu so svojou kamarátkou. Veľa sme toho k dispozícii nemali. Ona z domu prepašovala Ruby rose paletu tieňov, ja som mamke ukradla bronzer z Avonu a čiernu ceruzku a najobyčajnejšiu Miss sporty riasenku, zavreli sme sa do izby a robili sme zo seba ľudí. Teda, ako sa to vezme. Prvé experiment neboli práve vydarené. Čierna linka bola prihrubá, tiene pritmavé, tieňovanie nula bodov. Obočie vytrhané na čiaročky, supervýrazné lícne kosti... Nahodiť bedráky, mikiny do pása a vyrazili sme von. To sme ale boli kočky!!! Kým som nedávno nenašla fotky a len som sa prežehnala. Hrôza.

Našťastie prišla sesternica, ktorá ma zaučila do tajov tieňovania a celkovo, do tajov kozmetiky. Bol to večer, kedy sme sa obe chystali na koncert ... no, neviem, kto bol hlavná hviezda, ale určite tam vystupovali Verona, Džiga-Džiga zo Superstar (omg...) a nejaký DJ, ktorý bol v tom čase dosť slávny. Keď prišiel čas venčeka (14 rokov), bola som už dokonale vyučená v líčení a aj som sa teda na neho sama nalíčila a musím uznať, že na starých fotkách z tej udalosti nevyzerám zle :)

Neviem, čo za zlom to prišiel, ale na obdobie 15-17 nerada spomínam. Do školy som sa machlila každé ráno ako na diskotéku. Tmavomodré tiene alá dymové líčenie, neodmysliteľná čierna ceruzka (bola som presvedčená, že bez nej mi nevidieť oči), keď som mala lepší, rozumej romantický deň, tak som si dala LEN svetlý ružový tieň a čiernu ceruzku, ale milovala som aj farby, tak nebolo vôbec ojedinelé vidieť ma s výraznými fialovými alebo tyrkysovými očami. Makeup bol tiež veľmi dôležitý, nemohol chýbať tuhý korektor takmer na celej tvári, líčka sa neriešili, tieňovanie bol neznámy pojem, obočie nebolo módne dokresliť- to robili len tí, ktorí obočie nemali vôbec... ach, dnes by som sa vyfackala. Ale treba to brať s rezervou, taká bola móda.

Moja mamka mi darmo každý deň prízvukovala, že aj to najlepšie líčenie nestojí za veľa, ak sa dievča o pleť nestará. Sestre a mne nakupovala čistiace gély, toniká, krémy, ale to nám doma vydržalo aj rok, kým sa to konečne minulo, takže ohľadom pleťovky tu nemám čo písať. Zvysoka sme na to kašľali, neodličovali sme sa, na to sme boli zvyčajne príliš unavené (po nočnom záťahu, že?).

Čo sa vôní týka, tak to sme veľmi nevyskakovali. Na parfémy neboli peniaze, bola som vďačná za levanduľový sprej z Avonu a od radosti som vyskakovala, keď som dostala Moon voňavku z Oriflame na narodeniny :) Na 17. narodeniny som od vtedajšieho priateľa dostala Versace- Bright crystal a to bol prvý ozajstný parfémik, aký som mala. O tých mojich ďalších už viete a začínam sa obávať, že som tak trochu závislá a keby sa dalo, minimálne každý mesiac si jeden kúpim. Ozaj, už som spomínala, že závidím tým, ktorí pracujú v parfumérii? :)
S vysokou školou som zmenila celkový štýl. Z "chalana", čo odmieta nosiť sukne a nepozná vysoké opätky, sa pomaly stávala žena, ktorá sa zaujímala o módu, nosila kabátiky, najprv balerínky, potom si trúfla aj na high-heelsy, tričká vymenila za blúzky a čiernu ceruzku okolo celého oka v "punk-style" za nenápadnejšiu hnedú. Každý mesiac som v stánku vyčkávala na novú Emmu a so zatajeným dychom som sledovala líčenia modeliek. Všímala som si detaily a veľakrát som sa snažila líčenie napodobniť. No a keď ma kamarátka donútila založiť si blog (asi to bolo COOL), bolo viacmenej jasné, akým smerom sa to celé uberie.

Dajte mi do komentárov odkaz na ten váš životopis, ak ste ho uverejnili na svojom blogu :)

4 komentáre:

  1. Skvelý životopis, zabavila som sa výborne a zaspomínala opätovne s tebou:)Prvý parfém mám tiež od priateľa:) Inak závidím, že Vaša mamina dbala na Vaše odličovanie a nakupovala Vám čistiace vecičky, moja mamina vôbec!!! Och chúďa moja pleť v tej dobe:))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ako keby som čítala o sebe :D
    a blyštek na pyštek som mala oranžový a strašne z neho tieklo... Asi som mala vadný kus :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. blystek nesmel chybat :D

    http://beautybybellatrix.blogspot.sk/2012/11/moja-kozmeticka-historia.html

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krásně píšeš , krásně se to čte ! :)

    OdpovedaťOdstrániť

♥ Ďakujem za Vaše komentáre ♥

GFC followers