24. 7. 2013

Salvatore Ferragamo


Dlho predlho som bola vyznávačom vôní od Lanvina. Sú jemné, nežné, ženské, romantické, majú nádherné flakóny a pôsobia ako mužolapky :) Potom som začala v podnájme bývať s novou babou a tá zas mala zbierku parfémov Salvatore Ferragamo. A čím viac som sa im snažila odolávať, tým viac si ma podmaňovali, až ma dostali úplne.

Salvatore Ferragamo sa narodil v Taliansku, v mestečku Bonito. Narozdiel od iných chlapcov nehral vonku futbal, ale ako 9ročný vyrobil prvé topánky pre svoju sestru. Tento malý zázrak sa narodil ako jedenáste dieťa v poradí (z celkom 14tich detí).  Ako 11ročného ho poslali vyučiť sa za obuvníka, v trinástich si v Bonite otvoril prvý showroom a postupne sa dostal až do Hollywoodu, kde ako prvé stvoril topánky pre kovbojov z westernov. Potom to boli rímske a egyptské sandále pre ďalšie filmy a keď sa jeho nezvyčajne komfortné topánky stali známe (študoval kvôli tomu ľudskú anatómiu, matematiku a i. v Los Angeles), do Hollywoodu sa presťahoval, otvoril si obchod a pasovali ho za obuvníka hviezd. Následne otvoril ešte jeden showroom, špeciálne pre dámy a jeho topánky nosili nesmrteľné Marilyn Monroe, Greta Garbo, Audrey Hepburn, Rita Hayworth...
Po jeho smrti viedla firmu jeho manželka Wanda, teraz sú to jeho synovia Salvatore a James.
Marilyn Monroe vo filme Slamený vdovec. Najznámejšia scéna z filmu a topánky od Salvatoreho.

Carrie Bradshaw s kabelkou zo pštrosích pier Salvatore Ferragamo.
Zdroj: fashionstyleguru.wordpress.com, latimesblogs.latimes.com

Incanto shine
Incanto má už veľa variácií, Shine, Bliss, Charms, ale najznámejšou  a istotne najkrajšou je predsa len Incanto Shine. Ružovo-modro-oranžový pastelový flakón s vážkou je čarovný a pritom jednoduchý. Vyžaruje z neho radosť, dievčenskosť, pripomína jar a rozkvitanie lúk, poletovanie motýľov.
Popis jednoznačne súhlasí s touto vôňou: svieža ovocno-kvetinová vôňa určená ako pre hravé slečny, tak aj pre dievčatá, ktoré rady unikajú do sveta fantázie. Radosť ale urobí aj ženám, ktoré veľmi dobre vedia, čo chcú, ale nikdy nezabudli, aké je to snívať. Žiarivú radosť zo života vo vás prebudí kompozícia ananásu, broskyne a pivónie spolu s orientálnym bielym cédrom. Salvatore Ferragamo Incanto Shine sa hodí do preslnených jarných a letných dní, ale úsmev na tvári a dobrú náladu vyvolá aj v chladnejšom období. Flakón vo farbách dúhy ešte podčiarkuje optimizmus vône, ktorá sa skrýva vo vnútri.
Hlava- bergamot, ananás, mučenka
Srdce- broskyňa, pivonka, frézia
Základ- céder, ambra, pižmo
Keď som „dostala povolenie“ si ju vyskúšať, neváhala som ani sekundu. Vôňa ma počas dňa neobťažovala, pekne splynula, príjemne sa nosila. Trochu mi pripomína Avon- Summer white sunset, ale Incanto je čímsi výraznejšia, zaujímavejšia, šteklí moje čuchové bunky. Občas sa cítim ako stopársky pes, lebo presne viem, kde sa moja spolubývajúca nachádza a kadiaľ chodí, podľa oparu, ktorý za sebou zanecháva táto vôňa :) Jednoznačne si ju píšem na zoznam a odporúčam vám, aby ste si ju v najbližšej parfumérii skúsili.


Signorina
 Je o čosi sladšia a pikantnejšia než Incanto Shine. Je aj menej dievčenská, výraznejšia  a teda vhodnejšia pre mladé dámy. V základ nesmie chýbať pižmo a pačuli, srdce je tvorené tými najvoňavejšími kvetmi- pivonkou, jazmínom a ružou a vrchným tónom dominuje ružové korenie a červené ríbezle.  Jednoducho „ružový závoj luxusu“! Flakón je jednoduchý, s dvojitou mašľou zo svetlej a tmavšej ružovej stuhy a uzáver je zlatá guľka.

Pre zrelé ženy, ktoré už vedia, čo od života chcú dávam do povedomia Attimo, s ktorou určite nesplyniete s davom. Očarila ma tuším na navoňaných stránkach nejakého ženského magazínu. Závan lotosu a šťavnatej hrušky vo vrchných tónoch okamžite osvieži myseľ, gardénia, pivónia a exotické frangipani vás budú sprevádzať  počas dňa a v závere sa môžete kochať klasickou vôňou pižma, cédru a pačuli. Dlhotrvajúca a netuctová vôňa vás isto nesklame.

Poznáte? Máte niektorú?

8 komentárov:

  1. mužolapky? to by sa mi hodilo ;-) :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som mala od Ferragama velmi oblubeny parfum - Subtil. Bohuzial, dalsia krasna vona, ktora s ay neynamzch pricin prestala vyrabat :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. poznám to. mám mnoho obľúbencov, ktorí boli väčšinou prvými aj poslednými zároveň a už ich niet.

      Odstrániť
  3. Zajímavé. O parfémech informace nehledám, nemám peníze. Líbí se mi, že napíšeš ještě něco o tvůrci, to je super!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. možno by som ani nenapísala, ale jeho príbeh je rozhodne zaujímavý. vidieť tú tvrdú prácu, štúdium a zdokonaľovanie sa aj v takých oblastiach, ako je anatómia... to určite nerobí každý. dnes sú (aj) topánky čistý biznis. koho zaujíma, či sa v nich chodí pohodlne? :) hlavne, že sú pekné

      Odstrániť
    2. Suhlasim, kupit v dnesnej dobe pohodlne topanky, je nadludsky vykon...

      Odstrániť
  4. Incanto Shine a Signorinu mám doma a obe milujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. incanto shine je už dlho mojím naj a aj napriek tomu,že skúšam nové vône k incantu sa vždy s radosťou vraciam :)

    OdpovedaťOdstrániť

♥ Ďakujem za Vaše komentáre ♥

GFC followers