19. 7. 2013

Propolis doktora Popova

Keď sa v lekárni nudím, tak sa "vzdelávam". Chodím okolo vecí na voľný predaj a skúmam, čo všetko máme, v čom sa podobné veci odlišujú a tak podobne, aby som vedela čo-to poradiť a vysvetliť a odporučiť. Na jednej potulke ma zaujala Propolisová masť Dr. Popov. Propolis mi vonia, pred rokom som sa (nielen) o ňom učila na farmakognózii a teda viem, aké doslova zázračné vlastnosti má. Nemusela som dlho uvažovať, kúpila som si ho.
 Sfotila som to schválne s cenovkou, aby ste mali predstavu o približnej cene a ja mám slabú pamäť :) Balenie sa mi celkom páči. Také jednoduché, vykvetinkované, bielo- broskyňovohnedé, plastové a opatrené nálepkou, takže viete, či sa vám v to niekto špáral alebo nie.

 Vidíte to zloženie? Som uchvátená! Štyri zložky: adeps suillus, alias bravčový tuk (šmaľec :D), ktorý už sám o sebe má určité účinky a vedeli o tom už naše prababky, keď robili napríklad obklady na hruď pri kašli, dnešné ženy neváhajú využiť masť v bojí proti vráskam. Propolis prekladať nemusím, je to proste propolis- produkt včeličiek, ktorý podľa zloženia mení farbu od zelenej, cez žltú, červenú až po zlatohnedú (ktorá je najčastejšia) a tiež sa menia vlastnosti a teda aj účinok propolisu. Vo všeobecnosti sa hovorí o antibakteriálnom, antifungálnom (proti hubám, plesni) aj antivirotickom. Cera alba alebo biely vosk. Častý základ mastí, je takisto produkovaný včelami. Mel, v preklade med takisto nemusím predstavovať.
 Propolis vzniká z rôznych látok, ktoré včela nazbiera, prehnetie, zmieša s výlučkami svojich žliaz a donesie do úľa. Zaujímavé je, že propolis nevyužívajú len ako tmel v úli, ale aj na mumifikáciu votrelcov, napríklad myší, aby zabránili nákaze z uhynutého zvieraťa, ktoré nie sú schopné dostať von z úľa. Propolis obsahuje najmä živice, vosky, peľ, aromatické kyseliny, flavonoidy, enzýmy, vitamíny B...
 Masť je tuhšej konzistencie, ale pritlačením ju ľahko dostanete na prst, rozotiera sa jednoducho, zanecháva lesklý a trochu mastný film, krásne vonia po propolise a mede, nedráždi, ALE!!!!!!!!!!!!!!!
Alergici si musia dať velikánsky pozor. Vlastne každý by si najprv mal spraviť skúšku na predlaktí, pretože propolis je veľmi silný alergén a niekto ani nemusí vedieť o tom, že by mu mohol spôsobiť nepríjemnosti. Každopádne, silní alergici, ľudia s alergiou na pele a včely, majte sa na pozore. Aplikujte si na ohyb predlaktia trochu masti a pozorujte 24 hodín. Miesto nesmie začervenať.
Masť má široké využitie a môže sa použiť na akúkoľvek časť tela. Popraskané ruky, päty, suchá šupinatá koža, pleť, pery, spálené miesta, zápaly, jazvy, vrásky, podporuje hojenie rán, má antioxidačné vlastnosti.

Máte s propolisom skúsenosti? Či už čistým alebo v mastičkách?

2 komentáre:

  1. Od starkeho a starkej poznam propolis sklonovany vo vsetkych padoch:))osobne skusenosti nemam

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja vyuzivam propolis nalozeny v liehu na vyrazky. Pekne zasuší, dezinfikuje...

    OdpovedaťOdstrániť

♥ Ďakujem za Vaše komentáre ♥

GFC followers