5. 6. 2013

Inneov a vypadávanie vlasov

Tak je to tu, článok na žiadosť Lučiaka :) Alebo rozprava o tom, či Inneov (ktorý už aj tak na SR nekúpite od marca, jedine, že by boli v lekárňach ešte zásobení) funguje alebo nie a čo je dostupné v lekárňach proti vypadávaniu vlasov...

Inneov- zloženie: zinok, fytosteroly, taurín.
O tom, že zinok pôsobí priaznivo na vlasy, nechty a pleť, vie snáď už každý a je to prvá voľba pri takýchto problémoch. Fytosteroly alebo rastlinné látky podobné cholesterolu (a steroidným hormónom) majú vraj vplyv na zníženie testosterónu (mužský pohlavný hormón; hovorí sa, že plešatí muži majú viac testosterónu, takže logicky, ak niečo dokáže znížiť hladinu testosterónu, zníži aj vypadávanie vlasov)- bohužiaľ, aj keď sú klinické skúšky celkom pozitívne, nepotvrdilo sa dosiaľ, že by mali naozaj vplyv na zníženie testosterónu u ľudí a preto sa nedá jednoznačne potvrdiť ich pozitívny vplyv. Taurín poznáte určite skôr ako zložku energetických nápojov, než zložku prípravkov proti vypadávaniu vlasov. Trošku som prezrela vedecké články (na PubMede, nie na ženských magazínoch :D), prvý článok bol super pozitívny, ale potom som si všimla, že výskum robil práve tím L'oreal (výrobca Inneov, pozn. red. :)), takže som to brala s rezervou a hľadala ďalej. Našla som ešte jeden výskum, ale bohužiaľ, na červoch a nie na ľuďoch, ale bol takisto pozitívny. Či však u ľudí má taurín rovnako dobré výsledky ako u červov, môžeme len hádať.
Čo hovoria fóra:
Ako pri každom produkte, jednym to pomáha, iní to označujú ako zbytočne vyhodené peniaze.
Čo hovorím ja:
Skúsiť to môžete, pravda, ak ešte na Inneov vôbec natrafíte, ale výsledky vám nezaručujem. Povedala by som, že výskumy s týmito "novými" zložkami sú ešte v plienkach.

zdroj:  www.beautyhair-tips.com

Čo iné?
Určite vám budú ponúknuté rôzne vitamíno-minerálne komplexy. Nepozerajte sa na cenu, mnohé produkty obsahujú takmer  to isté a takmer rovnaké množstvo vitamínov a minerálov. Hľadajte zinok, biotín, vitamíny zo skupiny B a aminokyseliny, ako cysteín a metionín. Niektoré prípravky vás zlákajú cenou, ale bacha na dávkovanie- môže sa stať, že ak si kúpite lacno 30 tabletkový produkt, ktorý treba užívať 2-3krát denne, dlho vám to nevydrží. Dajte si radšej načas a porovnajte si dávkovanie a prerátajte si, koľko vás to vyjde mesačne. Najlepšie je, ak sa užíva 1 tableta denne. Tiež si porovnajte množstvo látok v miligramoch- drahší produkt môže mať oveľa menej zinku a biotínu ako lacnejší, ale marketing na nás silno pôsobí a vyberieme si to drahšie, lebo "šak to musí účinkovať, keď je to také drahé"  :) Nebudem vám rozpisovať, čo všetko je k dispozícii, každá lekáreň má aj tak inú ponuku, takže si vyberajte na mieste.
Ja mám Equivita, stojí okolo 5-6€, je tam 40 kapsúl, ja som kúpila za menej ako 3€ kvôli končiacej expirácii :) Užíva sa 1x denne a obsahuje dokonca aj PABA / kyselina para-aminobenzoová, ktorá pôsobí na pigment, čiže pre skoro-šedivejúcich ľudí ideálna. Porovnávala som si zloženie aj s drahšími a celkom sa im vyrovná.


Okrem minerálov a vitamínov v tabletách môžete siahnuť aj po "vonkajších formách"- šampónoch, kondicionéroch, vlasových aktivátoroch a podobne. Overené sú šampón Revalid s proteínmi (okolo 6,60€/ 250 ml), môj osvedčený Klorane s chinínom a vitamínmi B (cca 8€/ 200 ml, ale vraj stačí umývať týmto šampónom raz týždenne, čím vydrží dlhšie), od Walmarku je to rad Reghaar s vitamínmi a výťažkami z lopúcha a žihľavy (aktivátor, 50ml / 3,50€) a chvály často počuť aj na Neocapil, roztok s aplikátorom, ktorým si ľahko aplikujete prípravok aj na určité miesta- vhodný je teda pre tých, ktorým vypadávajú rovno chumáče vlasov a ostávajú "prázdne miesta". Cena je vyššia, za 50ml / 12€, ale je to jeden z najlepších prípravkov, po ktorom vám začnú rásť nové vlasy. Bacha, aby sa vám nerozprášil pri aplikácii napr. na tvár, lebo je dosť pravdepodobné, že sa vám zachlpatí napr. čelo :) Narozdiel od ostatných výrobkov je to čistá chémia, obsahuje látku minoxidil.

U kožného lekára si môžete dať predpísať Alpicort F, 100 ml, na ktorý sú veľmi pozitívne ohlasy, pacient dopláca okolo 2,80€, inak plná suma takmer 12€. Od Neocapilu sa líši jednak účinnou látkou (estradiol benzoát, kyselina salicylová, prednizolon = hormóny, kortikosteroidy) a tiež sa používa pri celoplošnom vypadávaní vlasov (nie miestnom). Je tiež vhodný pri mastných vlasoch s lupinami. Ale ako som povedala, Alpicort F sa vydáva na recept.

Ceny sa môžu v rôznych lekárňach líšiť, berte to len informačne.

S čím máte dobré skúsenosti? A naopak, skúšali ste niečo z uvedeného a nepomohlo vám to?

8 komentárov:

  1. ja vdakabohu problem s vypadavanim vlasov nemam. Mala som raz a to som sa dala ostrihat a problem presiel. Ale moja mamina s tym z casu na cas mava problemu a neda dopustit na Revalid, je sice drahsi ale podla mna jediny co zabera :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak to máš šťastie a tíško závidím :) ja si všímam, že po Revalid šampón chodia aj starší páni a pravidelne, takže niečo na ňom bude

      Odstrániť
    2. mne bolo z Revalidu tak zle, že som ho musela vysadiť (tabletky), ten prvý výrobok o ktorom píšeš, že ho stiahli mi prvý krát veľmi pomohol, ale po druhom a ďalšom mi to už nerobilo nič..Berie ich aj Alena Šišková, či ako sa to píše :D ale ona ich má na tony a vlasy hezké, len neviem či z toho..:D

      Odstrániť
    3. o tom som počula, že dosť žien prestalo užívať tabletky revalid kvôli tomu, že dosť dráždil žalúdok, preto uvádzam len šampón :) niektoré to vyriešili tak, že si tablety rozdelili na polovičky a brali častejšie. no ktovie. pri alene by ma neprekvapilo ani to, keby mala vlasy transplantované :D

      Odstrániť
  2. U mna mal alpikord f dokonale ucinky.vypadavanie proste stopol, ale po dvivh baleniach som podla pokynov znizovala davky a ako som mnozstvo vodicky znizovala, tak vypadnute proste opat pribudali az sa to vratilo k povodnemu stavu. A pouzivat ho nonstop az neviem do konca zivota,:))by som asi nemohla, ani nechcela, tak som to stopla.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tiez som uzivala inneov, ale po case som prestala, vtedy mi celkom pomahal, ale skonstatovala som, ze ho na cas vysadim, aj tak sa mi zdalo, ze uz taky dobry potom nebol a vlasy mi nepadali, tak nebol dovod, po tom, čo som teraz bola u kadernicky, sa mi zda, ze mam vlasy vsade, uz mmi to dobre lezie na nervy a lutujem, ze som sa dala strihat...inak, čo som ti kedysi pisala o planture, uz zacali vyrabat aj verziu pre mladych plantur 21, mozno som ti to uz spominala..

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dikes :)
    Mna by este viac, nez tento na vypadavanie vlasov (s tym problemy nemam, skor naopak :) zaujimal Inneov na spevnenie pleti.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. aj tomu sa pozriem na zúbok :)

    OdpovedaťOdstrániť

♥ Ďakujem za Vaše komentáre ♥

GFC followers