24. 3. 2013

Pamäti gejše

 Nádherná kniha Arthura Goldena odkrývajúca zákulisie života japonských gejší.
Videli ste film Gejša? Okamžite na neho zabudnite a siahnite po knihe, ak máte radi Japonsko, kultúru a všetko možné, čo s gejšami súvisí. Kým vo filme išlo klasicky o zobrazenie príbehu lásky medzi gejšou a jej dannom, kniha odkrýva (nielen) temné stránky výchovy gejší. 
 Príbeh nezvyčajnej modrookej gejše, ktorú otec predal, lebo nemal peniaze na to, aby sa o ňu staral. Príbeh o rivalite medzi gejšami, o prísnej výchove a o vštepovaní názoru, že gejša nemá právo na lásku.
Kniha je jednou z mojich najobľúbenejších, ku ktorým sa pravidelne vraciam a stále ma dokážu fascinovať.

Čítali ste knihu / videli ste film?

6 komentárov:

  1. film som videla je veľmi pekný ;) aj kniha musí byť

    OdpovedaťOdstrániť
  2. kniha je super :) ešte lepšia ako film :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Túto knihu mám doma a čítala som ju už niekoľkokrát. Knihy bývajú väčšinou lepšie, ako keď potom na základe nich spravia film. Myslím si, že to platí aj v tomto prípade. Ja to vidím tak, že keby nečítam tie knihy, filmy sa mi páčia, ale na základe prečítaného mám vždy tendenciu porovnávať a niečo sa mi na filme vždy nepáči. Viem, že nie všetko sa dá zachytiť rovnako ako v knihe. Film tiež nemôže byť nejak prehnane dlhý lebo by to nikto nepozeral.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Knihu som kedysi čítala a veľmi sa mi páčila :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ještě jsem to nečetla ani neviděla, ale chtěla bych.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. film som videla a bol strašne pekný... knihu si tiež asi prečítam :)

    Bola by som rada, keby si navštívila môj blog. Veľmi by som sa potešila, keby si sa stala aj mojou followerkou :) - http://luciapodmanicka.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť

♥ Ďakujem za Vaše komentáre ♥

GFC followers